Saturday, September 22, 2007

Pokker. Ny helg, ny post, men lite nytt som har skjedd. Har fremdeles ikke hørt noe fra lånekassen, kinesisk er dritvanskelig og sinnsykt mye pugging, kan fem grep på gitaren, men klarer jo ikke stemme den fornuftig så det låter grusomt. Har ikke ringt Karo den uka her og føler meg dritt for det, men har vært litt uttafor så da frister det lissom ikke. Hadde sikkert følt meg bedre av det da. *note to self, husk å ringe når du har posta dette*

Denne uka her har vi hatt om rus, og jeg begynner å føle meg litt gammel for sånne skoleopplegg der politiet dukker opp og sånn, men vi har hatt en del interresante diskusjoner, og jeg begynner å innse at jeg er en rusmisbruker. Jeg ruser meg på oppmerksomhet og kos. Jeg er avhengig. :( ikke egentlig en hyggelig erkjennelse, for jeg vil jo ikke slutte med det, selv om alt av logikk og fornuft i meg vet at det ville være en god ide. Trøsten er vel at jeg har blitt mye flinkere til å passe på meg selv, og jeg har ikke hatt ufrivillig sex på lenge, og greier i mye større grad å si nei. Har vel noe med alder og selvsikkerhet og erkjennelse av at det virkelig ikke er bra for meg å gjøre.

Sånn sett passer det meg utmerket at Ståle har bestemt seg for å ikke ha sex det året her i det heletatt, så vi begge to slipper å gruble på det, og vet hvor grensene går og sånn. Deilig å ikke ha press på seg. Tror han også er glad for å ha noen som er glad i han uavhengig av fyll og sex og psykoser og anna tull. Hele skola vet jo at vi sover sammen og sånn da, så gidder ikke legge sjul på det. Dem får tenke hva dem vil.

Gruer meg litt til høstferien neste uke. Gruer meg til å være i Trondheim, og møte fortidens spøkelser. Gruer meg til å forholde meg til Kjetil. Gruer meg til huske at Julian ikke vil prate med meg mer. Gruer meg til at Pappa sutrer over alt han ikke har fått gjort å trenger hjelp til når jeg drar dit. Og har jo ikke samvittighet til å ikke dra dit heller. Men gleder meg til å treffe folk da, og det burde veie opp. :)

Jeg vet jeg tenkte på noe i natt jeg skulle skrive om, men kommer ikke på det nå. :P Resten av skola ser på dokumentar om ungdom som doper seg, så jeg stakk. Hater sånt. ..

Jaja, over og ut, skriver mer når jeg kommer på mer.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hei! Ja, lenge siden nå. Tenkte jeg fikk sende deg en liten hilsen siden jeg på en eller annen helt merkelig måte klarte å rote meg inn her! :)

Okay.. Som svar til posten jeg nettopp leste:

Du må tenke positivt, jente!

Forøvrig strever du på skjønner jeg. Kinesisk og greier. Du får ta kontakt om du vil ta en prat en dag. Eller har du kanskje mista nummeret mitt du også? hehe.. Bare kødda..

Vi snakkes!

22:16  
Blogger Tankekaos-kaostanker said...

Næmmen hei du! Long time no see! Vet ikke om jeg har riktig nr, men msn-adressen min er fremdeles hannahaagaas@hotmail.com, så prates vi?

13:13  
Anonymous Anonymous said...

Det gjør vi! :)

12:56  

Post a Comment

<< Home